SAHABAT datang dan pergi


Sahabat adalah orang yang berani mengatakan salah pada sesuatu yang dianggapnya benar dan membenarkan apa yang dianggapnya salah. Walau kadang untuk mengatakan suatu kebenaran itu susah karena banyak hal yang menjadi pengahalang. Tapi kebenaran akan selalu menang meski sering hal itu terjadi di saat terakhir atau bahkan telah terlewatkan.

Sahabat akan sela dan senang. Bersama sahabat kita bisa tertawa, menangis, marah, semangat dan semua lu ada di saat sedihrasa yang ada bisa kita rasakan bersama sahabat.
Sahabat bisa menjadi sumber inspirasi dan semangat hidupku. Tanpa sabahat aku tidak akan menemukan arti hidup yang sebenarnya. Sahabat memberiku pelajaran hidup yang tak kan pernah ku lupakan.

Dan kita semua membutuhkan sahabat sejati untuk mengasihi kita, untuk mendengarkan kita, untuk menunjukkan jalan kepada kita, dan untuk bersaksi mengenai kebenaran kepada kita. (Henry B. Eyring )

Friendship isn’t how to forget, but how you forgive.
Not how you listen, but how you understand.
Not how you see, but how you feel.
Not how you let go, but how you hold on!

p/s : salam blog.. hari ni..kyna rasa sunyi tanpa sahabat disisi.. sepi ditemani dengan tangisi.. hurmm... sahabat..kenapa kau mesti datang dan pergi..kenapa kau mesti pergi dari sisi?? kenapa?? kenapa kau susah baru mencari bayangan ku..kenapa sahabat?? adakah aku hanya melukut di tepi gantang ?? ya ALLAH ..kaw cekal kan lah hati ku.. beri la aku kesabaran yang tinggi.. hurmmm..sahabat.. aku sayang kau sahabat... :(

TERIMA KASIH BACA ENTRY KYNA KOMEN LIKE DAN FOLLOW YEA ^_^

1 ulasan:

Bicara Bisu berkata...

Assalam...

erm Ruby phm pa awk rsa..
sb Ruby pon nah rsainya...
mmg sdih...
mcm Ruby lg la sdih...
kwn baek yg dr sblm SPM...
kmi shbt 4 owg..smua owg taw kmi rpt...tp akhirnya...Ruby ja yg bjya dpt Ke IPTA...

bla lma2 diorg cm egt Ruby lpakn diorg...sdgkn stp aty egt diorg,,,sedih sgt bla egt2 blek...

kita sbr ya..hihi






THIS BLOG FULLY DESIGNED BY THIS GIRL!!ALL RESERVED BY KYNA LOVETTA ^__^