salam MAULIDUR RASUL




kepadaKu"

Berkata Jibrail AS: "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atas mu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangan nya dan akan saya bawa dia melintasi Titian Siratul Mustaqiim seperti kilat menyambar"

Berkata pula Mikail AS: "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil AS: "mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah SWT dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah SWT mengampuni orang itu"

Malaikat Izrail AS pula berkata: "Bagi mereka yang berselawat ke atas mu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para Nabi-Nabi."


Wallahualam.

TERIMA KASIH BACA ENTRY KYNA KOMEN LIKE DAN FOLLOW YEA ^_^

Tiada ulasan:






THIS BLOG FULLY DESIGNED BY THIS GIRL!!ALL RESERVED BY KYNA LOVETTA ^__^